In april 2016 is het idee voor de ADS-spiegel van de Alzheimer Empathy Collection ontstaan. De ADS-spiegel is een spiegel die op een empathische manier ondersteuning biedt in de Algemeen Dagelijkse Structuur van mensen met Alzheimer. Wanneer de gebruiker de tandenborstel pakt, is er op of naast de spiegel een filmbeeld te zien waar de gebruiker zich aan kan spiegelen. De spiegel ondersteunt de gebruiker in tandenpoetsen, wassen, afdrogen en haren kammen.

“Ik deed mee aan het SHC-Traject om te leren pitchen en een nieuwe wereld te leren kennen. Zelf ben ik ontwerper en ken de ontwerp kant goed. Met het SHC-Traject heb ik de medische, juridische en investeerders kant leren kennen.

Op dit moment zijn wij met een aantal zorginstellingen in gesprek om samen te gaan innoveren. De zorginstellingen kunnen test maanden van de ADS-spiegel bij ons afnemen. Met de kennis van de zorginstellingen, Studio Gerjanne van Gink en de interaction designers willen wij samen de ADS-Spiegel ontwikkelen tot een goed werkend product wat op de juiste manier ingezet kan worden op de werkvloer.

Wij zijn nog op zoek naar zorginstellingen waar de spiegel getest kan worden. Ben of ken jij een zorginstelling? Neem dan contact op met info@gerjannevangink.nl”

Foto: Roza Schous, Studio Gerjanne van Gink (c)