De SHC wil graag de mogelijkheid bieden aan alle partners om een blog te schrijven over hun bijdrage aan de SHC en over de toegevoegde waarde die het bedrijf levert in de gezondheidszorg. Bloggen helpt niet alleen om naamsbekendheid te verhogen, maar ook om hoog in de Google zoekresultaten te eindigen en om engagement te creëren bij het beoogde publiek.

Het schrijven van een goede blog kan een uitdaging zijn om de juiste informatie te verschaffen die de doelgroep zodanig boeit om vaker de website te bezoeken. Daarom assisteren wij u graag aan de hand van de volgende tips:

  1. Weet voor welke doelgroep u schrijft. De SHC heeft een groot netwerk met ondernemers, studenten, young professionals, zorgprofessionals, bestuurders, beleidsmakers en managers die allen geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen binnen de gezondheidszorg.
  2. Zorg dat de blog past bij uw organisatie en beschrijf 1 onderwerp waar u het graag over wilt hebben. Waar loopt u bijvoorbeeld tegenaan in uw dagelijkse werk? Wat kan er verbeterd worden? Welke (actuele) gebeurtenis is u laatst opgevallen?
  3. Maak gebruik van een duidelijke structuur en maak de alinea’s overzichtelijk met tussenkopjes.
  4. Beschrijf praktijkvoorbeelden, dit versterkt uw verhaal.
  5. Schrijf actief en met keywords om hoog in de Google zoekresultaten te eindigen.

Heeft u tijd en zin gekregen om uw eerste blog te schrijven? Stuur dan het artikel naar marketing@shcbestuur.nl en zie vervolgens uw blog terug op de SHC-website!